ina rafinerija sisakFoto: HRT

Tehnički ministar gospodarstva Tomislav Panenić izrazio je nezadovoljstvo zbog toga što je bez znanja hrvatskih članova Nadzornog odbora i Uprave Ine domaća nafta noćas prevezena u riječku rafineriju. Zbog toga će tražiti službeno očitovanje MOL-a.

Panenić je izjavio da je o prijevozu u rafineriju u Rijeci doznao kad je transport već krenuo pa ga više nije bilo moguće zaustaviti. U riječku, a ne sisačku rafineriju, prevezena je noćas kompozicija od 12 vagona sirove nafte – oko 600 tona.

“Uobičajeno je da naftne kompanije šalju svoje proizvode željeznicom prema i iz svojih rafinerija. Jučer je tako u poslijepodnevnim satima probno prevezeno 600 tona domaće nafte (oko 1% ukupne mjesečne domaće proizvodnje) željeznicom iz Graberja Ivaničkog do Rafinerije nafte Rijeka. Također, već smo ranije izvijestili kako s ciljem poboljšanja fleksibilnosti rafinerijske prerade INA razmatra alternativan način prijevoza domaće nafte u Rafineriju nafte Rijeka. Rafinerija nafte Sisak nastavlja preradu 25. listopada”, priopćeno je iz INA-e.

Nezadovoljstvo zbog tog izrazio je i sindikat Nova solidarnost, nazvavši to novim udarom na Sisak i sisačku rafineriju, ali i na institucije države, zbog čega traži istragu i kazne za odgovorne.

U Dnevniku 3 o ovome su govorili predsjednik sindikata radnika sisačke rafinerije Zvonimir Miklos i ministar gospodarstva Tomislav Panenić. Na pitanje je li bio obavješten o transportu 600 tona nafte, ministar Panenić je rekao kako u nekim normalnim okolnostima ministar ne treba o tome biti obavješten, ali trebaju biti obavješteni naši članovi Uprave, ona treba donositi takve odluke. “Govorimo o posebnom slučaju koji je vezan uz moguće zatvaranje rafinerije Sisku gdje je ovakav prijevoz testiranje modela kojim bi u budućnosti rafinerija bila zatvorena. Ja očekujem da se ovakve odluke više ne donose na ovakav način i da o tome svakako budu obavješteni hrvatski članovi Uprave i Nadzornog odbora”, poručio je.

“U 7 mjesecu u Graberju su natovarene cisterne s tom sirovom domaćom naftom i tijekom noći je prevezena u Rijeku, a mi znamo što to znači – odluka o zatvaranju sisačke rafinerije i ne treba jer ako se nastavi dalje odvažati domaća nafta iz Graberja, mi u Sisku nećemo imati što prerađivati”, rekao je Miklos. “600 tona je kap u moru, bitna je namjera strateškog partnera da odvuče naftu iz Siska i time ugasi rafineriju”, dodao je.

Komentirajući INA-no priopćenje da je ovakav transport uobičajena i normalna stvar, Panenić je izjavio kako bi možda bilo uobičajeno da se radi o naftnim prerađevinama, pa da se one u takvom obliku transportiraju. “Proizvodi bilo koje rafinerije su gotov proizvod koji se isporučuje na tržište u nekoj neposrednoj blizini. U ovom slučaju radi se o transportu sirove nafte što svakako nije neuobičajeno, ali nije uobičajeno da se prevozi željeznicom ili nekim prijevozom koji je prvenstveno opasan za prijevoz takve robe, a nije ni ekonomično”, dodao je.

Panenić je nalasio kako je u kontaktu s hrvatskim članovima Uprave i NO-a jer jasno je tko je donio takvu odluku i na kojoj razini. “Sigurno je da ćemo razmatrati kako postupiti u ovome slučaju da spriječimo da se protuzkonito djeluje u INA-i”, rekao je.

Izvor: Sloboda.hr/HRT