Nema više Platona i Aristotela. Nema Rima, nema više učenja velikom Švedskom carstvu u švedskim razredima povijesti viših razreda. Ovo je novi potez Švedskog odbora za obrazovanje koji želi da se umjesto toga švedski učenici usredotoče na Hitlera, Drugi svjetski rat i sljedeće postmoderno razdoblje s kraja 20. stoljeća.

Proteklih dana švedska je javnost bila usredotočena na sljedeći potez tamošnjih socijaldemokrata kako bi švedski narod bio manje povijesno svjestan. Zbog nedostatka vremena za nastavu, Odbor za obrazovanje sada predlaže da se predmet povijesti radikalno promijeni.

Pitanja spolova, klimatske promjene i migracije ključni su elementi novog predloženog revidiranog kurikuluma društvenih znanosti, koji uključuje i povijest.

U višim razredima (7. – 9.), gdje učenici imaju 13-15 godina, više neće biti predavana povijest datirana prije 1700. Sve su proučavane demokratske kolijevke u drevnoj Grčkoj, Rimu ili švedskoj eri kao velike sile (1611. – 1718.) kad je Švedska vladala zemljama oko Baltičkog mora, ona će biti izbrisana iz razreda povijesti.

“Švedskoj će biti neugodno”

“To je grozno, bizarno i apsurdno”, izjavio je profesor povijesti i autor Dick Harrison kada je taj prijedlog predstavljen javnosti ranije ovog tjedna.

“Kao povjesničar, koji o ovome nešto zna, prisiljen sam reagirati. Sama ideja da je drevna povijest nevažna za razumijevanje sadašnjosti je bizarna i apsurdna.”

“Sve što nas okružuje je nasljeđe starih Grka”, tvrdio je i rekao da će, ako prijedlog postane stvarnost, “Šveđanima biti neugodno širom svijeta”.

“Oprostite, ali to je toliko bolesno da mi je teško povjerovati u to. Naravno da očekujem da se prijedlog povuče”, rekao je uznemireni profesor.

Više postmodernizma

Revidirani planovi nastave rezultat su nedostatka vremena za poduku iz povijesti u švedskim školama, tvrdi Švedski odbor za obrazovanje. Učenici viših razreda moraju se više usredotočiti na 19. stoljeće, s posebnim naglaskom na holokaust, hladni rat i ideje koje su oblikovale Švedsku tijekom poslijeratne ere. To uključuje podizanje svijesti o rodnim pitanjima, migracijama i rasizmu. Međutim, bit će dovoljno za pokrivanje zapadnog ropstva i kolonijalizma tijekom 18. stoljeća i nadalje.

Međutim, 100 milijuna mrtvih od komunizma u 20. stoljeću ne spominju se kao važan predmet proučavanja u revidiranim planovima tečaja.

Izvor: Sloboda.hr/Svd.de