lavanda

Idući put kada s pretpostavljenima budete pregovarali o novom ugovoru, kada se prvi put sastanete s novim poslovnim partnerima ili budete pokušavali pridobiti nekoga da se složi s vašim argumentima, pobrinite se za to da u prostoriji bude stručak lavande ili bar svijeća s mirisom ove biljke.

Znanstvenici s nizozemskog Sveučilišta Leiden ustanovili su da će osobe koje se zateknu u prostoriji kojom se širi miris lavande vjerojatnije povjerovati potpunom strancu od onih koji se nađu u sobi ispunjenoj mirisom metvice ili prostoriji u kojoj se ne osjeća nikakav miris. Miris lavande ima smirujuć učinak na ljude, rekla je za Time Magazine kognitivna psihologinja i znanstvenica Lorenza Colzato.

Hipotezi u prilog ide i činjenica da je, s anatomskog gledišta, olfaktorni živac povezan sa srednjim prefrontalnim korteksom, dijelom mozga koji kontrolira način na koji vjerujemo drugima.

I ranije provedena istraživanja pokazala su da naša sklonost da nekomu vjerujemo varira te da na nju utječu razni faktori, poput određene situacije i okoline, ali i ugodnih mirisa koji pojačavaju prodruštveno ponašanje, prenosi HRT.