aeromobil

Ideju letećeg automobila pokušavaju pretvoriti u stvarnost brojni istraživači. Trenutačno na tom projektu radi 17 timova diljem svijeta, a najdalje u realizaciji ove futurističke ideje otišla je ekipa iz Bratislave.

Poduzeće AeroMobil iz Bratislave na nedavno održanoj Konferenciji budućnosti Pioneers u Beču predstavilo je svoj najnoviji prototip. Riječ je o vozilu AeroMobil 3.0 koje je već uspješno prošlo testiranje na cesti i u zraku. Navodno je potrebno učiniti još samo jedan korak i iz ovog modela može nastati onaj završni, spreman za tržište, prenosi Tportal.

Šef ovog poduzeća Stefan Vadocz navodi kako ljudi zapravo već stotinu godina pokušavaju izgraditi leteće automobile i to diljem svijeta. ‘No, ovaj naš primjerak je nešto posebno. On u sebi ujedinjuje sasvim običan automobil i sasvim običan zrakoplov. Posebno je i to što ovaj objekt vrlo brzo iz jednog može postati ono drugo’, kaže on.

Sportski automobil s krilima

AeroMobil 3.0 izgleda kao neki luksuzni sportski automobil. On ima ugrađena krila i kotače, automatskog pilota kao i – padobran. Pokreće se na običan benzin, a za polijetanje i slijetanje mu je potrebo tek malo čvrste površine; dovoljan bi bio čak i omanji travnjak. ‘Povezati automobil i zrakoplov nije baš jednostavna zadaća. Automobil mora biti težak, avion što lakši…’, kaže Vadocz.

A nakon čitavog niza testova i predstavljanja na Konferenciji u Beču, graditelji AeroMobila 3.0 moraju još obaviti jednu važnu stvar: dobiti potrebne dozvole za kretanje na europskim cestama i po europskom zračnom prostoru.

Velike prepreke

Jan Lesinsky, profesor za transportnu tehniku i automobile na Slovačkom tehničkom sveučilištu u Bratislavi, oduševljen je tehnikom koja stoji iza letećih automobila. No on osobno ipak ne očekuje da će AeroMobil uspjeti dobiti potrebne dozvole, a niti da će leteći automobili uskoro postati masovna prijevozna sredstva.

‘Ideja da u slučaju zastoja na cesti jednostavno uključimo krila i poletimo, zvuči super. No što će se dogoditi ako recimo leteći automobili budu sačinjavali deset posto cjelokupnog prometa? Kada bi se automobili kretali na visini između 20 i 100 metara, bila bi nam potrebna nova i jasna pravila sigurnosti’, kaže on.

Vlasnici letećih automobila bi isto tako trebali biti istodobno i dobri vozači i piloti koji bi osim toga morali biti jako dobro organizirani kako bi se dogovorili tko će i kada voziti i letjeti. ‘Ja definitivno nisam pesimist kada je riječ o ovakvim projektima. No mislim da je malo vjerojatno da ćemo u bliskoj budućnosti moći posvuda vidjeti leteće automobile’, kaže on.