Europski parlament u utorak je dao konačno odobrenje za obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. godine, što znači da se za 12 godina više neće moći prodavati novi automobili na benzin i dizel. 

Zabranu izglasala ljevica

Novi standardi CO2 emisija za automobile i kombije dio su zakonskog paketa “Spremni za 55”, a podržani su s 340 glasova za, 279 protiv i 21 suzdržanim. Uredbu su podržali zastupnici socijaldemokrata, zelenih i liberala. 

Od hrvatskih zastupnika zabranu su podržali zastupnici SDP-a Romana Jerković, Predrag Matić, Tonino Picula i Biljana Borzan te IDS-ov Valter Flego.

Protiv ove zabrane glasovali su Ladislav Ilčić iz Suverenista, HDZ-ovi zastupnici te nezavisni SInčić i Kolakušić.

“Ovom uredbom potiče se proizvodnja vozila s nultim i niskim emisijama (…) Ti ciljevi pružaju jasnoću automobilskoj industriji i potiču proizvođače automobila na inovacije i ulaganja. Potrošačima će kupnja i korištenje vozila s nultim emisijama biti pristupačniji, a brže će se razviti i tržište rabljenih vozila. Tako će održivi prijevoz postati dostupan svima”, rekao je izvjestitelj iz kluba liberala Jan Huitema (Renew). 

Za 12 godina više se neće moći prodavati novi dizelaši i benzinci, već isključivo nova vozila s nultom stopom štetnih emisija. Prijelazni ciljevi smanjenja štetnih emisija za 2030. su 55 posto za automobile i 50 posto za laka gospodarska vozila.

U praksi to znači da novi automobili i kombiji na tržištu više neće smjeti ispuštati CO2, ali sa cesta neće nestati automobili s motorima na unutarnje izgaranje.

Građani će i nakon 2035. godine moći još voziti svoje postojeće automobile s motorima na unutarnje izgaranje pa i kupovati rabljene automobile na benzin i dizel. 

Nakon konačnog glasanja na plenarnoj sjednici Europskog parlamenta, tekst još treba formalno odobriti Vijeće prije objave u Službenom listu EU-a. 

Izvor: Sloboda.hr/Hina

foto: EPA/JULIEN WARNAND