autoceste hac

Zbog loše organizacije sanacije oštećenog šahta u tunelu Sveti Rok te loše prometne regulacije, zbog čega je za uskrsne praznike došlo do velikih gužvi na tom dijelu autoceste, navodno su ‘pale’ prve smjene.

Direktor HAC-ONC-a Josip Draženović, prema neslužbenim informacijama Jutarnjeg lista, jučer je s dužnosti smijenio Željka Vukelića, šefa pravca jug, Tomislava Bišćanina, voditelja Tehničke jedinice Sveti Rok, Davora Bičanića, direktora za sigurnost prometa, te Zrinku Drozdek, pomoćnicu direktora za sigurnost prometa.

Iako je ministar prometa Oleg Butković najavljivao i smjenu Uprave HAC-a, to se nije dogodilo. Zasad nitko u Hrvatskim autocestama nije smijenjen iako je upravo HAC odgovoran za lošu organizaciju sanacije šahta. Prema dokumentaciji koju posjeduje Jutarnji list, Sektor građenja HAC-a, koji je nadležan za izvanredno održavanje, puna tri i pol mjeseca nije uspio sanirati oštećeni šaht, iako su o tome na vrijeme bili obaviješteni. U to vrijeme direktor tog sektora bio je upravo Josip Draženović.

Također navode da posjeduju izvješće unutarnje kontrole HAC-ONC-a o cijelom događaju koji je proslijeđen ministru prometa Olegu Butkoviću. U izvješću je, potvrđuju to dokumenti i sugovornici Jutarnjeg, potpuno krivo navedeno da su oštećenja na šahtovima utvrđena tijekom sezonskog pregleda. Sezonski pregledi se vrše u svibnju i listopadu. Također se navodi da je datum početka sanacije promijenio Tomislav Bišćanin, voditelj Tehničke jedinice Sveti Rok, a to je učinio Davor Bičanić, direktor za sigurnost prometa.

Prema dokumentaciji na koju se poziva Jutarnji, ophodari HAC-ONC-a još su 6. siječnja utvrdili da je puknuo šaht u lijevoj cijevi tunela Sv. Rok. Kako njegova sanacija spada u izvanredno održavanje, dan kasnije o svemu je obaviješten HAC koji je za to zadužen. Ubrzo stiže odgovor da su svi na kolektivnom godišnjem odmoru i nitko ne može izaći na teren do 11. siječnja. U HAC-ONC-u obavljaju pregled svih šahtova i utvrđuju nedostatke na sedam šahtova. Tako je utvrđeno da je jedan šaht utonuo, da je loša kvaliteta betona okvira šahta, da na šahtu nedostaje osigurač, da se šaht ljulja itd.

Direktor sektora održavanja HAC-ONC-a Ivica Križanić od Draženovića traži upute za daljnje postupke. Naime, HAC-ONC ima građevinski odjel koji je zadužen za košnju trave, popravak ograde, čišćenje snijega i slično, ali ne i za građevinske radove izvanrednog odžavanja. Njihova je zadaća o oštećenjima obavijestiti HAC. Draženović nakon nekoliko dana odgovara da će se sanirati tri najkritičnija šahta.

Naime, izvođač radova uspio je nabaviti samo tri poklopca i okvira. Draženović također HAC-ONC-u predbacuje da njihov Sektor za održavanje nije u planu nabave za 2016. predvidio sanaciju tih šahtova pa ih nisu ni nabavljali. Cijena sanacije jednog šahta je oko osam tisuća kuna. Od HAC-ONC-a Draženović traži da njihovi cestari prate stanje sa šahtovima. Istovremeno Ivica Križanić, direktor Sektora za održavanje HAC-ONC-a, ne radi pritisak na HAC da se šahtovi što prije poprave. Prema informacijama Jutarnjeg, ništa se ne događa do 17. ožujka kada ophodar autom prelazi preko poklopca šahta i primjećuje da – lupa.

Tog 17. ožujka Josip Draženović imenovan je direktorom HAC-ONC-a, a HAC ubrzano kreće u ugovaranje sanacije s tvrtkom Sitolar iz Slavonskog Broda. No, prije toga na teren moraju izaći djelatnici IGH kako bi utvrdili da je popravak šahta potreban.

Napokon slijedi nalog da popravak šahta počinje 21. ožujka. No, Tomislav Bišćanin odgađa radove za dan kasnije jer je prethodno ugovoren prolaz specijalnog tereta. Sugovornici nam tvrde da gužvi ne bi bilo da su radovi počeli 21. ožujka. Radovi su završili 25. ožujka, ali se beton morao sušiti četiri dana.

HAC je ugovorio sporosušeći materijal. Da je korišten brzosušeći, promet bi se normalizirao u roku od 30 sati. Kako saznajemo, u tunelu Sv. Rok sanirana su samo dva šahta od sedam oštećenih. Još pet ih se mora hitno sanirati.

Izvor: Sloboda.hr/Jutarnji