germanwings airbus pilot nesreća alpe

New York Times objavio je kasno u srijedu, prenoseći riječi neimenovanog istražitelja, kako snimke zvukova iz pilotske kabine njemačkog zrakoplova, koji se u ponedjeljak srušio u francuskim Alpama, pokazuju da je jedan od pilota napustio pilotsku kabinu i nije se u nju mogao vratiti prije početka pada zrakoplova.

Istražitelj je izjavio kako je do tog trenutka komunikacija između pilota bila je rutinska.

“Čovjek izvana prvo je lagano kucao na vrata ali nije bilo odgovora. Zatim je vrata udario snažnije ali bez odgovora. Jednostavno ga nema. Možete čuti kako pokušava razbiti vrata”, izjavio je istražitelj za New York Times dodavši kako zvukovi upućuju na to da je pilot pokušavao razbiti vrata kako bi se vratio u pilotsku kabinu. “Ono što je sigurno je da je na samom kraju leta drugi pilot u kokpitu bio sam i svom kolegi nije otvorio vrata”, objašnjava.

Ovim novim podacima misterij o mogućim uzrocima pada aviona samo se dodatno produbljuje, piše New York Times.

Letjelica je desetak minuta polagano silazila s visine od 38.000 stopa, a tijekom tog perioda nikakve komunikacije iz aviona s kontrolorima leta nije bilo niti je zabilježena ikakva aktivnost koja bi upućivala na izvanrednu situaciju. Prema dosad raspoloživim podacima, nema naznaka da su motori Airbusa A320 bili oštećeni u mjeri koja bi izazvala katastrofu.

Čudna je činjenica da nije bilo komunikacije među pilotima

Šef istražiteljske agencije BEA-e Rémi Jouty objasnio je kako je posljednja poruka iz kokpita odaslana u 10:30 ujutro i činilo se da let ide prema planu, ali je nekoliko minuta kasnije zrakoplov iz zasad nerazjašnjenih razloga počeo ponirati. U 10:40 sati i 47 sekundi avion je posljednji put zabilježen na radaru. Nejasno ostaje zašto je posada čitavo vrijeme poniranja šutjela. Zbog toga neki stručnjaci, koji nisu dio istrage. smatraju da je pilote možda onesposobio kakav neočekivani događaj, poput požara ili pada tlaka.

Francuski istražite za NY Times je rekao kako je uznemirujuće što piloti međusobno nisu komunicirali tijekom posljednjih minuta leta i napominje da nije moguće isključiti mogućnost da je ta šutnja bila namjerna. “Meni se to čini čudno: jako dugo poniranje normalnom brzinom bez ikakve komunikacije, a vrijeme je pritom bilo sjajno”, ističe.

On također smatra da je moguće da su piloti možda bili onesposobljeni nekim događajem poput pada tlaka. “Iako svi piloti uz sebe imaju maske s kisikom, prije nego ih stave moraju postati svjesni da dolazi do dekompresije. Ako iz bilo kojeg razloga ne bi shvatili što se događa na vrijeme, onesvijestili bi se. Zasad ništa ne upućuje na tehnički kvar pa moramo razmatrati i mogućnost nečije namjere”, dodaje.

Francuski ministar unutarnjih poslova Bernard Cazeneuve je za francuske medije rekao kako terorizam u ovom trenutku nije “vjerojatna hipoteza”, iako ni jedna teorija nije u potpunosti isključena.

Autor: Sloboda.hr/Hina/tportal/narod.hr