kurir, dostavaFoto: Thinkstock

Pokazalo se da izbjegavanje skretanja ulijevo i nije velik problem, jer je takvih samo 10 posto skretanja.

Iako bi logika tako nalagala, dostavljači ne koriste uvijek najkraće rute. Bar to ne rade dostavljači tvrtke UPS. Nakon internog istraživanja koje je pokazalo da skretanja lijevo – kod kojih se na raskrižju moraju zaustaviti i pričekati da prođu automobili iz suprotnog smjera – dovode do veće potrošnje goriva, vozači su dobili upute da izbjegavaju skretati lijevo, piše Večernji list.

Umjesto toga, do odredišta voze dužom rutom, ali u konačnici potroše manje goriva. Lijevo skreću samo kad je to neophodno, kad nema alternativnog pravca.

Osim što takvo promišljanje o optimalnim rutama dovodi do uštede goriva, manje je prometnih nezgoda, ali i kašnjenja dostave – jer se vozači više ne ‘probijaju’ kroz kolonu vozila iz suprotnog smjera. Pokazalo se da izbjegavanje skretanja ulijevo i nije velik problem, jer je takvih samo 10 posto skretanja. Rezultat ovakve promjene izrade ruta ušteda je (na godišnjoj razini) 37,8 milijuna litara goriva.

Također, UPS vozila za dostavu sada godišnje emitiraju 20.000 tona manje ugljičnog dioksida i dostave 350.000 paketa više. Učinkovito planiranje ruta također je omogućilo UPS-u da za 1100 smanji broj vozila koja koriste za dostavu, jer se smanjio i broj ukupno prevaljenih kilometara.

Izvor: Sloboda.hr/Vecernji.hr