autoceste dedić

Kako zaustaviti divljanje na cestama? Treba li mijenjati Zakon ili ga samo strogo primjenjivati? Što priprema policija? O ovim temama u emisiji Otvoreno su raspravljali: Krunoslav Borovec, načelnik Uprave policije, prometni stručnjaci Željko Marušić i Ivan Dadić, Josip Novoselec iz Udruge obitelji osoba stradalih u prometu, Ana Raić Knežević, novinarka Telegrama i odvjetnik Tihomir Mišić.

Željko Marušić rekao je kako policija nije dobro postupila kada je protiv vozača Audija, koji je u alkoholiziranom stanju izazvao nesreću na zagrebačkoj Ilici, podnijela samo prekršajnu, a ne kaznenu prijavu. “Ne da nije dobro postupila, ja mislim da je to skandal koji udara u temelje našeg sigurnosnog sustava i on je na opravdan način izazvao revolt građana”.

Smatra kako je ovaj slučaj školski primjer teške obijesne vožnje.

Krunoslav Borovec
djelomično se složio s njime. Kaže kako je odluka o tome da se krene u prekršajni postupak zakonita. Nabrojao je tri uvjeta da bi bili ispunjeni svi elementi kaznenog djela obijesne vožnje. “Prvi uvjet je da vozač čini određeni teški prekršaj, bilo da se radi o velikoj brzini ili koncentraciji alkohola. Drugi uvjet je da mora nastupiti konkretna opasnost”. Kazao je kako su prva dva uvjeta ispunjena, ali treći uvjet je taj da postoji izravna namjera počinitelja da se ponaša na ovaj način na koji se vozač ponašao.

Rekao je kako činjenica da je riječ o stranom državljaninu nije zanemariva. “Ovo što je počinio, grubo kršenje prometnih propisa, pokazuje nepoštivanje pravnog poretka Republike Hrvatske. Pokrenut ćemo proceduru da se preispita dozvola boravka i rada konkretne osobe u Republici Hrvatskoj”.

Odvjetnik Tihomir Mišić rekao je da u ovom slučaju nije sporno da je vozač svojim postupanjem doveo u opasnost živote drugih osoba, ali razlika između prekršajne i kaznene odgovornosti je tanka. Kod kaznenog djela obijesne vožnje morate napraviti nešto više od prekršaja.

Josip Novoselec izgubio je sina u prometnoj nesreći na motoru 2008. godine. Rekao je kako se život nakon takvog gubitka ne može opisati riječima.

Prometni stručnjak Ivan Dadić rekao je kako su istraživanja pokazala da su vozači samo dijelom krivi za prometne nesreće i dodao kako na prometnicama postoje crne točke, a kada se one otklone smanjuje se i broj nesreća. Smatra kako treba razlikovati vozače koji nisu toliko krivi u odnosu na recidiviste koji se ponavljaju.

Ana Raić Knežević
istaknula je kako je ovaj slučaj završen i nadodala da će tužiteljstvo ispitati je li bilo pogodavanja ili propusta i je li policija nešto krivo napravila. “Znamo da su policajci dobivali razno razne stvari, da se opraštaju prometni prekršaji na lokalnim cestama… za vrlo vrlo sitan novac su se opraštali prometni prekršaji, koji eto, vidimo da se gomilaju”.

Dadić se osvrnuo i na slabo korištenje autocesta i rekao: Kad bi se brzi promet preselio na autoceste, onda bi bilo i puno manje prometnih nesreća.

Izvor: Sloboda.hr/HRT